لاستیکهای خراب خودروهای نظامی روسیه ، ماشین جنگی تزاری را به گل نشاند !




لاستیکهای خراب خودروهای نظامی روسیه ، ماشین جنگی تزاری را به گل نشاند !

رئیس جمهور روسیه ولادمیر پوتین با توجه به اینکه ماه ها جنگ با همسایه خود، اوکراین را انکار می کرد، در 24 فوریه 2022 توافق صلح را پاره کرد و حمله فیزیکی خود را به اوکراین آغاز کرد و نیروهای خود را به سمت شمال، شرق و جنوب اوکراین سرازیر کرد.

در این میان، کاروان نظامی ارتش روسیه با طول 64 کیلومتری خیلی خبرساز شد ! این کاروان که به سمت کی­یف، پایتخت اوکراین در حال حرکت بود در فاصله 32 کیلومتری مرکز این شهر متوقف شد و از حرکت بازماند.

به گفته وزارت دفاع بریتانیا، این کاروان نظامی روسیه به دلیل مقاومت شدید ارتش اوکراین و بیش از آن بدلیل مشکلات فنی در خودروها و همچنین گل و لای مسیر،  زمین گیر شد.

لازم به ذکر است که، در مورد خودروهای نظامی روسیه و عملکردشان بحثهای زیادی مطرح است. ترنت تلنکو، متخصص بازنشسته و بلاگ نویس نظامی که نزدیک به 10 سال به عنوان ارزیاب خودروهای نظامی در ارتش ایالات متحده خدمت کرده است، دلیل مواجه شدن ارتش روسیه با مشکل برای پیشروی به خاک اوکراین را تایرهای چینی ارزان و درجه 3 عنوان کرده است ، که این موضوع جای شگفتی بسیار است که چطور یکی از بزرگترین ارتش های جهان با وجود رابطه عمیق با چین از تایر درجه سه چینی برای خودروهای خود استفاده کرده و سراغ برندهای مطلوب و با کیفیت تر آن کشور نرفته است !!

همچنین تلنکو با اشاره به عملکرد ضعیف و نگهداری غیر اصولی ارتش روسیه در مورد لاستیک ها افزود: وقتی خودرو های نظامی روسیه ماه ها در یک مکان نامناسب و غیر اصولی رها شدند، دیواره های لاستیک به دلیل تابش نور خورشید و رطوبت هوا ، ضعیف، پوسیده و شکننده شدند و همین نکته ساده باعث ایجاد فاجعه و در نتیجه پارگی و ترکیدن لاستیک های کاروان عظیم نظامی روسیه شد.

تجربه نبرد روسیه و اوکراین اهمیت لاستیک به عنوان محصولی که در هر شرایط بار حمل وسایل نقلیه را بدوش می کشد بیش از پیش به نمایش گذاشت ، محصولی که بی توجهی به انتخاب و نگهداری صحیح آن قادر است ماشینهای جنگی بزرگ را نیز متوقف نماید.

تا فرصت هست و خودرویتان در شرایط حساس و زمانی که به عملکرد مطلوب آن نیاز دارید باعث توقف شما در مسیر نشده بفکر نو کردن لاستیک هایش باشید.

منبع خبر: https://news.yahoo.com/


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0